مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-11اقتصادي

پرونده ویژه| چالش هایی که سرمایه ایرانی را پیش از مقصد صادراتی به هوا می برد!


وجود مشکلات و چالش هایی نظیر عدم هماهنگی ها، دخالت های بیجا، نداشتن شناسنامه مشخص کالا و محصولات صادراتی، فقدان کارشناسان خبره و تخصصی در قرنطینه ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، گذرگاه مرزی آستارا یا مرز آستارا از مهم ترین نقاط گمرکی ایران است که در داخل شهر آستارا و در حاشیه رودخانه آستاراچای که به موازات دو شهر هم نام آستارا در ایران و آذربایجان کشیده شده است.

اتصال دو کشور ایران و آذربایجان از طریق یک پل در منتهی الیه رودخانه آستاراچای صورت می گیرد.

آستارا، سومین مرز فعال کشور گذرگاه مرزی آستارا سومین مرز فعال کشور درزمینهٔ صادرات و واردات است و رتبه نخست صادرات و بزرگ ترین گمرک زمینی شمال کشور را دارد و از امن ترین و پرترددترین مرزهای زمینی کشور و دارای بیشترین ارزش صادرات چمدانی در کشور است.

کریدور حمل ونقل بین المللی شمال - جنوب ایران ارتباط کشورهای اروپایی، آسیایی میانه، قفقاز را با خلیج فارس و هند فراهم خواهد کرد و بندر آستارا در آن کریدور به عنوان نقطه اتصال خط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان، دروازه تجاری ایران با اوراسیا خواهد بود.

  با این اوصاف شهرستان مرزی بندر آستارا به لحاظ داشتن ویژگی هایی نظیر 18 و نیم کیلومتر مرز آبی و 38 و نیم کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان و اتصال ریلی با آن کشور، سومین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه| چالش هایی که سرمایه ایرانی را پیش از مقصد صادراتی به هوا می برد!

پرونده ویژه| چالش هایی که سرمایه ایرانی را پیش از مقصد صادراتی به هوا می برد!